Identiteit van de verkoper

GrandEleganza

Spoorlaan 18, 9090 Melle
E-mail: grandeleganza@outlook.com
Telefoonnummer: +32 477 274 873
IBAN: BE75 0019 2700 7151
BTW: BE 0783998144

Algemene toepasselijkheid en voorwaarden

-Een bestelling kan enkel geplaatst worden via www.grandeleganza.be.

-Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op het volledige aanbod.

-Wij leveren zowel nationaal als internationaal.

-Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn.

 

Ons Aanbod en jouw bestelling

-Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, vermelden we dit uitdrukkelijk in ons aanbod op de website.

-We beschrijven alle producten zo volledig en nauwkeurig mogelijk, alsook hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om je een goede beoordeling te laten maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Het is wel steeds mogelijk dat de kwaliteit van de foto’s afhangt van het beeld waarop je de foto’s bekijkt.

-Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we de bestelling bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden betalingen via online banking, IDEAL of Paypal (of cash indien er niet via de website besteld wordt, maar in de stockruimte van GrandEleganza). Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.

-Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Nadien geef je je contactgegevens en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van levering:  opsturen naar een bepaald adres of afhalen bij een postpunt. Bevestig je bestelling door het indrukken van de knop met als bijschrift “bestelling plaatsen”.

-Bij laattijdige betaling door de klant of bij problemen bij betalingen van eerdere bestellingen is GrandEleganza bevoegd een overeenkomst te ontbinden.

 

Herroepingsrecht

-Als je goederen of diensten bij ons koopt, heb je gedurende 14 dagen vanaf de levering het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden.  Je kan je bestelling dan zonder betaling van een boete terugsturen (de kosten hiervoor betaal je zelf).  Wij vragen uitdrukkelijk een mail te sturen naar info@grandeleganza.be om te vermelden dat je een product wilt terugsturen. Binnen de 14 dagen nadat we je bestelling teruggekregen hebben of je hebt aangegeven dat je wil afzien van de overeenkomst, betalen we je de volledige aankoopprijs ervan terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je hebt betaald of indien gewenst via een ander betaalmiddel.

-De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen dus voor jouw rekening.

-Wij hebben het recht te wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.

-Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil terugsturen zoals hierboven omschreven, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen gepast zijn, maar mogen niet gebruikt zijn. De originele verpakking met alle toebehoren moet nog aanwezig en in perfecte staat zijn.

-Je kan je pakket retourneren via de post of een zelfgekozen koerier.

 

De prijs

-Al onze prijzen staan vermeld in euro en zijn inclusief BTW.

-Tijdens de periode die we in ons aanbod vermelden, wijzigen onze prijzen niet.

-Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten.  Je komt dus nooit voor verrassingen te staan.  We kunnen wel beslissen om bovenop de aankoopprijs ook de verzendkosten aan te rekenen. In dat geval melden we dat altijd voordat je je aankoop definitief plaatst.

 

Betaling

-Wij kunnen enkel betaling via de betaalmodules op onze website aanvaarden.

-Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het “slotje” in de onderste statusbalk van je browser.

 

Conformiteit en garantie

-Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben rekening houdende met de specificaties van het product.
Levering en uitvoering

-Alle goederen en diensten worden geleverd op het door jou bij je bestelling aangegeven adres. GrandEleganza kan op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gehouden voor fouten die door de klant zijn begaan bij het ingeven van het lever- en/of facturatieadres en die aanleiding kunnen geven tot vertragingen bij de levering of de onmogelijkheid om de bestelde producten te leveren.

-Wanneer een artikel in stock is, wordt het aangeboden op uw leveringsadres binnen de week. Deze levertijden gelden als indicatie en derhalve kunnen hieraan geen rechten ontleend worden.

De leveringen worden verstuurd via Bpost en de normale leveringstermijn bedraagt 2 tot 5 werkdagen.

-Indien een product niet in voorraad is wordt de klant via e-mail geïnformeerd over een latere leveringsdatum. Indien de klant niet akkoord gaat met de vertraging kan het bestelde product geannuleerd worden of kan de klant een alternatief product bestellen. Het geannuleerde product wordt terugbetaald of, bij bestelling van een alternatief product, wordt het teveel/te weinig betaalde bedrag teruggestort/bijkomend gefactureerd.
-Onze verzendingen gebeuren steeds op ons risico. Als je ons echter goederen terugzendt binnen de 14 dagen na aankoop omdat je ze liever niet wil houden, ben jij verantwoordelijk voor het transport.

-Indien de door ons geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld, moet je dit zo snel mogelijk en zeker binnen de 3 dagen melden en de artikelen naar ons terug sturen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst. De terugzendkosten zijn voor onze rekening.

-We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft aangesteld.

 

Overmacht

-In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.

-Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.

 

Klachten

-We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn.  Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via info@grandeleganza.be.

-Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd.